VITAMIN C (askorbinska kislina)

Vitamin C je eden najpomembnejših antioksidantov, ki preprečujejo škodljive učinke prostih radikalov, ki nastajajo kot stranki produkti pri presnovi hrane. Skladiščenje prostih radikalov v telesu je vzrok procesov staranja, pripomorejo pa tudi k pojavu številnih bolezni, kot so rak, bolezni srca in ožilja.

Vitamin C je nujen za tvorbo kolagena (osnovna beljakovina vezivnega tkiva), ki je odgovoren za čvrstost kože. Nepogrešljiv je pri zdravljenju zlomov, zvinov, pri celjenju ran in zdravljenju vseh poškodb tkiv. Kolagen pa ima pomembno vlogo pri hitrejši regeneraciji mišic po fizični aktivnosti.

Vitamin C podpira delovanje imunskega sistema in aktivira bele krvničke, ki so odgovorne za obrambo pred virusnimi, bakterijskimi in glivičnimi okužbami.

Pozitivno vpliva tudi na uravnavanje telesne teže, saj naj bi pomanjkanje vitamina C zaradi upočasnjenega metabolizma in znižane porabe energije prispevalo k povečevanju telesne teže.
Zmanjšuje slabokrvnost. Železo iz sadja, zelenjave in žit se težje absorbira, vendar vitamin C poveča absorpcijo iz njih za kar 85 odstotkov.

Ker je vitamin C topen v vodi in presežnih količin organizem ni sposoben skladiščiti, ampak jih izloči z urinom, morate vire vitamina C uživati v manjših količinah večkrat na dan. V vsakodnevno prehrano je priporočljivo vključiti vsaj pet obrokov svežega sadja in zelenjave. Uživanje preveč vitamina C (več kot 1.000 mg na dan) pa lahko povzroča slabost, želodčne krče, drisko in tudi ledvične kamne.

Priporočena dnevna količina za zdrave ljudi, starejše od 15 let, se giblje med 75 mg za ženske in 90 mg za moške.

Več vitamina C potrebujejo telesno aktivni ljudje, noseče ženske in kadilci. Ogljikov monoksid oziroma onesnažen zrak tudi uničuje vitamin C, zato bi morali prebivalci mest uživati več vitamina C.